Učenici 2.c i 3.a razreda naše škole sa svojom profesoricom engleskoga jezika Vesnom Marinčić ove godine predstavljaju Hrvatsku u sklopu euroazijske suradnje pod nazivom 18th ASEF Classroom Network School Collaboration – Effective, Inclusive and Ethical Artificial Intelligence in Education (AIEDU) Design u organizaciji zaklade ASEF (Asian-European Foundation). Zaklada se bavi kulturom, obrazovanjem, ekonomijom, održivim razvojem, javnim zdravstvom i medijima.
Članice ASEF -a čini 26 europskih i 25 azijskih zemalja, a njezin je cilj promoviranje i jačanje suradnje između dvaju kontinenata. Nakon što je projekt pod nazivom „Folk Tales Reimagined: Bridging Cultures through AI and Storytelling“ prihvaćen u srpnju, krenula je njegova implementacija. Tijekom rujna učenici su vrijedno radili istražujući multimodalno pripovijedanje i reinterpretiranje narodnih priča drugih zemalja uz potporu alata i jezičnih modela umjetne inteligencije s naglaskom na učinkovitu, inkluzivnu i etičku primjenu UI-ja u obrazovnom procesu.
Naš marljivi tim pod zajedničkim nazivom THE T(AI)LE FOLKS surađivao je sa svojim vršnjacima iz Litve, Portugala, Singapura i Mongolije proučavajući, tumačeći i reinterpretirajući njihove narodne priče iz suvremene perspektive uz potporu UI-ja, razmjenjujući iskustva i otkrivajući posebnosti, različitosti i opća mjesta u nacionalnim identitetima, tradiciji, kulturi i svjetonazoru.
Ovaj projekt potaknuo ih je da osvijeste svjetsku kulturalnu raznolikost, uvažavanje i njegovanje različitosti i individualnosti, te važnost odgovorne primjene UI-ja. Uskoro slijedi konferencija ASEF-a na kojoj će radove naših učenika i njihovih vršnjaka vidjeti edukatori iz zemalja članica ASEF-a, predstavnici UNESCO-a te stručnjaci za primjenu UI u obrazovanju i kreiranje otvorenih obrazovnih sadržaja iz zemalja kao što su Brazil, Ujedinjeno Kraljevstvo, Singapur, Slovenija, Hrvatska i Filipini.
Svojim projektom našu školu predstavljaju:
2.c – Sandra Šolaja, Tamara Matić, Elizabeta Hernaut, Jelena Milatović, Ana Barišić, Nina Popović, Hana Tominac i Lana Vrbetić.
3.a – Tara Branković, Ensar Abdii, Domagoj Lisec, Idora Bolešić i Patricija Boršić.
Mentorica i moderatorica projekta: Vesna Marinčić, prof.